Zondag 10 sept: van Montreal naar Quebec

11 september 2023 - Quebec, Canada

Gisteren was het heerlijk weer in Montreal: zon en 22 graden. Vanochtend is het grauw en miezert/regent het. Wat hebben we het getroffen!
Onze auto wordt voorgereden, we laden de koffers in en vetrekken naar de volgende bestemming: Quebec city.

Nu hoor ik jullie denken, de auto voor gereden?? Dit is niet uit luxe, maar meer uit ruimtegebrek. De auto's kunnen op deze manier sneller en dichter op elkaar geparkeerd worden...

Over onze rit kan ik niet veel meer vertellen dan dat het 250 km was, waarvan 222 rechtdoor op de snelweg. Het regende aan één stuk door. Op het moment dat we de auto voor het hotel in Quebec parkeren wordt het droog.😀

We merken dat we ondertussen een stuk noordelijker zitten. Werd het in Toronto en Niagara nog rond 21.00 uur donker,  ondertussen is het om 19.40 uur al donker.
Ook de temperatuur scheelt enorm, van 30+ naar vandaag 15-17graden.

In Ottawa liepen we 's avonds over straat en zagen we best veel verslaafden (fentanyl of oxycodon). Heel erg om te zien. In Amerika en Canada sterven hier heel veel mensen aan.
In Montreal zijn we in het donker niet meer naar buiten gegaan. Net als in Toronto hebben we hier overdag een enkele verslaafde gezien.
We willen niet weten wat er hier 's nachts allemaal op straat gebeurt...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl