Maandag 18 sept: van Saint Alexis des Monts naar Mont Tremblant

19 september 2023 - Mont-Tremblant, Canada

Net als in Tadoussac, zitten we hier in een karakteristiek hotel. Helemaal van hout gebouwd. Het heeft een geweldige uitstraling, maar helaas wordt vergeten om het meubilair te updaten en wat meer sfeer op de kamers aan te brengen.
En voor een ontbijt kunnen ze ook (bijna) vragen wat ze willen, de gasten nemen het toch wel. Vanochtend het record van $73,59 = €51,15 betaald.

We doen rustig aan vanochtend. Rond 10.45 uur rijden we weg. Weer 6 km met alleen maar bos en dan nog eens 6 km met soms een huis en verder alleen bos, terug naar de bewoonde wereld.

Onderweg is het bos, bos, bos, soms wat weilanden en een enkel dorpje.

In Parc regional du la foret Ouareau gaan we de onverharde weg op, helaas niet veel te zien. Later proberen we nog een paar keer om mooie plekjes te vinden om te stoppen. Dat blijft lastig. Onderweg is genoeg te zien, maar we kunnen nergens stoppen.
Hoe dichter we bij Mont Tremblant komen, hoe meer de herfstkleuren zichtbaar worden.

Als we in Mont Tremblant aankomen, regent het. Maar... bij het inchecken geven ze ons een upgrade van een studio naar een appartement (woonkamer, keuken, slaapkamer en balkon).

Mont Tremblant wordt in de zomer en voor de wintersport heel druk bezocht. Nu is het laagseizoen en is het erg rustig.
Er is een gratis gondel die (precies over ons hotel en onze kamer 🫣) naar boven gaat. Van daaruit kun je langs de winkels en restaurants weer naar beneden lopen, of met andere gondels verder naar boven. Sommige straatjes doen ons aan de Efteling denken 🙃
Wij verkennen de omgeving een beetje en gaan in één van de restaurants eten.