Vrijdag 8 sept: van Ottawa naar Montreal

9 september 2023 - Montreal, Canada

Vandaag wordt het in Ottawa tussen de 19 en 21 graden en bewolkt.
Na een heerlijk ontbijt checken we uit. We laten de auto in de parkeergarage staan en gaan de stad verkennen.

We lopen weer door Byward Market (leuk wijkje met oude pandjes en kleine winkeltjes) naar Major's Hill park waar we uitzicht hebben over het Rideau Canal, de Ottawa river en de parlementsgebouwen (achterkant),  welke helaas in de steigers staan voor een grote renovatie. Later lopen we naar de voorkant, waar we ook het gerechtsgebouw en de nationale bibliotheek zien.
Tussendoor bekijken we de Notre Dame Basilica.  Deze is werkelijk prachtig van binnen. We hebben kaarsjes aangestoken voor Rob's ouders en mijn vader.

Begin van de middag zijn we naar Montreal gereden, ongeveer 190 km. Hier is het zonnig en ongeveer 26 graden.
Ons hotel bevindt zich ook weer midden in de stad. Hier hebben we een eigen keuken. Vanavond en morgenavond dus niet uiteten, maar met een makkelijke maaltijd op de kamer.