Donderdag 7 sept: van Niagara Falls naar Ottawa

8 september 2023 - Ottawa, Canada

In de nacht van woensdag op donderdag werden we wakker van het onweer en de regen. In de ochtend regent het nog licht. Wat een verschil met de afgelopen dagen.
We vertrekken rond 9.00 uur uit het hotel met een lange rit (550 km) voor de boeg naar Ottawa.

Het eerste deel van de route (zodra we weer in de buurt van Toronto komen en ver daarna) is het druk. Zo nu en dan heb je een rijbaan speciaal voor auto's met twee of meer inzittenden. Die baan hebben we dan bijna voor ons zelf, omdat iedereen hier zo ongeveer alleen in de auto zit.
Hoe noordelijker we komen, hoe mooier en rustiger de wegen. Maximum snelheid is 100 km. Wel lastig om je daar aan te houden als het rustig is. 120 vinden we een schappelijke snelheid. Grote borden langs de weg geven aan dat als je 50 km of meer te hard rijdt de boete CAD$10.000,- bedraagt...

Rond half vijf komen we bij ons hotel aan. Hartje centrum, met jammergenoeg uitzicht op een parkeergarage. Maar het is tot nu toe wel de beste kamer van de drie, met een heel stille airco. Dat wordt vast lekker slapen vannacht.

We hebben in Byward Market een hapje gegeten en vanaf het terras heerlijk mensen zitten kijken. En nog even langs het Ottawa sign gelopen.