Dinsdag 12 sept: van Quebec naar Rimouski

13 september 2023 - Rimouski, Canada

Een kwartier rijden vanaf Quebec ligt de Montmorency fall.
Zodra we alles ingepakt hebben voor onze volgende bestemming rijden we hier naar toe.
Het zou een bewolkte maar droge dag blijven. Helaas, zodra we daar aan komen miezert het behoorlijk. We waren positief wat het weer betrof toen we uit Nederland vertrokken, dus geen regenjassen of paraplu's meegenomen 😬
De waterval is zeker de moeite waard om te bezoeken, ook al heb je de Niagara Falls gezien. Door de breedte en de vorm is de Niagara Falls heel bijzonder, maar de Montmorency fall is 30 meter hoger. Je kan er via een brug boven over heen lopen.

Rond half twaalf stappen we weer in de auto voor een rit van 326 km naar Rimouski.
Het regent en regent....
Onderweg bij Tim Horton's weer een cappuccino en thee gekocht en meteen getankt.  De benzine is hier CAD$ 1.79, omgerekend €1,23.
Het regent nog steeds....

Zodra we Rimouski naderen wordt het droog.
We hebben hier een hotel geboekt als tussenstop.
Na het inchecken rijden we naar de Walmart. Daar hebben ze in ieder geval goedkope paraplu's voor ons. En het is leuk om wat rond te kijken.
Rimouski is not the place to be, merken we al.
Morgenochtend snel weer door!