Zaterdag 16 sept: van Tadoussac naar Saint-Raymond

17 september 2023 - Saint-Raymond, Canada

Vanochtend om 9.30 uur vertrokken uit Tadoussac voor een rit van 370 km naar Saint Raymond.
We nemen een omweg, omdat we anders via de snelweg en dwars door Quebec city moeten.
De eerste 140 km rijden we over Route du Fjord, langs het Saguenay ford waar we gisteren een stukje in gevaren zijn.
Daarna zakken we af richting zuiden door de bossen. Een mooie rustige weg.
Er zijn prachtige plekken om van de omgeving te genieten, maar helaas is er bijna nooit een mogelijkheid om te stoppen.
Er staan bordjes langs de weg die een uitkijkpunt aangeven. Soms heb je een mooi uitzicht, soms is er helemaal geen uitzicht...🤔
Dan sla je een paar keer een zijweg in, in de veronderstelling dat je bij een meer uitkomt, staan er aftandse vakantiehuisjes voor, waar je voor geen goud zou willen overnachten. Maar nog steeds geen meer of uitzicht...

Om 16.10 uur arriveren we bij het hotel.
Voor de kamer staan de lekkere canadese stoelen, waar we gaan zitten met wat drinken.
Bij het hotel zijn heel veel mountainbikeroutes. We zien steeds meer mensen terug komen van hun tocht.

Op advies van het hotel had ik bij de reservering ook meteen het restaurant besproken.
Dat is maar goed ook, want het is zaterdag en behoorlijk druk. Ook is er livemuziek. Biertje, wijntje en heerlijk gegeten.